nattliga tankar istället för att sova

Åååh.. Jag borde gå och lägga mej, jag borde diska, jag borde städa, jag borde skriva skolarbeten. Inget av alternativen känns lockande. Inte ens sova! Jag har ganska konstig fiilis just nu. Jag är jätte slö, men absolut inte trött. Det känns absolut inte som att jag skulle somna om jag gick och lade mej.


Joo då, jag är lika munter som jag ser ut på bilden


Jag kom osökt att tänka på alla borden och alla måsten. Allt ansavar som man hamnar att ta på sej då man blir äldre. Jag vill inte bli äldre, jag vill inte bli vuxen. Jag kan stanna här nu, det får vara bra nu. Jag vill göra som Pippi och käka ett krumelurpiller som gör att man inte blir stor. På frågan vad jag ska göra när jag blir stor har jag ingen aning om svaret, kanska det är just därför för att jag inte vill bli stor?
Varför vill jag inte bli vuxen? varför vill jag inte vara en del av det fenomen som händer allihopa, som ingen kan undvika?  Usch jag nästan äcklas av tanken på att växa upp. Jag vill vara ung, fri och ansvarslös!

Nu låter det som att jag har någon inre kris på gång, men jag tror nog inte att så är fallet. Jag vet att det är mååånga år tills jag på riktigt blir vuxen. Jag kommer nog alltid att vara en barnslig liten jävel och det kan nog ingen ta ifrån mej! Det är nog den sena timmen som gör att mina tankar börjar flyga lite hit och dit ibland.

Jag tror det skulle göra mej gott att gå och lägga mej nu, innan jag svamlar ihjäl mej!
Avslutar dagen med den här melodin:





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0