Var är du John B?

Jag kan inte sova! Det börjar vara ett återkommande fenomen nu här på senaste tid. Jag hoppas verkligen inte att jag är påväg in i en sådan period som jag hade för ett antal år sedan. Jag avskyr att inte kunna sova när man går och lägger sig. Istället för John Blund får datorn göra mej sällskap i sängen nu.

I dessa sena timmar (eller tidiga för den som vill) så sätter automatiskt tankarna igång. Det finns en del saker som man lägger ner all sin energi och tankeverksamhet på. Det är det som tankarna kretsar kring och som man går och funderar på hela tiden. Man försöker räkna, kalkylera och komma fram till något vettigt beslut men det är omöjligt. Även om man inte vill så finns det och gnagar på där någonstans i hjärnkontoret. Man kanske försöker fokusera på något helt annat, men det lurar ändå där bakom hörnet. Dessa saker är oftast något som är okänt eller tveksamt, det kan vara rädsla eller osäkerthet. I någon annans värld kan dessa tankar och funderingar vara en liten bagatell, men i ens egen värld är det så mycket större. Det är frustrerande när man inte når något reslutat, när man inte får något svar. Kan något verkligen vara värt att fundera på så mycket? Är det verkligen värt att lägga ner så mycket tid på något utan resultat? Eller är det alltid bara bäst att gå på magkänsla?

Jag har aldrig varit någon funderare. Jag handlar först och tänker sedan, vilket ibland är bra och ibland har sina nackdelar. Istället för att fundera och spekulera brukar jag blåsa bort tankarna och bara göra så som det känns bäst för stunden.
Men ibland kryper tankarna fram, de nästan ligger och skavar mot varandra. Man funderar och funderar och hur man än vrider och vänder så känns det inte bra. Det känns inte som att lösningen ligger nära, hur mycket man än vill det! Men ibland måste man kämpa! Och sedan bara hoppas på bästa resultat.
För det mesta är det nog magkänslan som vet bäst. På något vis brukar det alltid vara den första känslan som är rätt och som leder en till rätt beslut.
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med dessa ord, men allt måste väl inte ha en mening!

Nu har jag nog råddat bort mej själv och säkerligen er alla andra också. Det får nog vara slut flummat för inatt nu!

Jag ska avsluta dagen med denna fina låt:




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0