hissen

Kom och tänka på en sak idag när jag stod i hissen med min granne. Det kända pinsam-tystnad-i-hissen-fenomenet. Usch vad jag hatar det! Sen vet jag inte heller om det där onödiga kalla småpratet är så mycket bättre: Oj vad det snöar, joo det är nog halt, snart är det vår. Idag var det just det typiska småpratet som skedde, sen när hon märkte att jag skulle upp till 7an så utbrast pensionären "JAHAAA, det är DU som är flickan som bor brevid Haapamäki" Vad menade hon med det?
En annan pensionärsgranne sa till mej när jag var nyinflyttad "Du behöver inte vara rädd för mej, jag minns hur det var att vara ung" Trodde hon jag skulle vara rädd för henne? Borde man vara rädd för henne nu då bara fr att hon sa sådär? Haha!
Jag har också lärt min manliga granne brevid mej vad en ipod är (bör kanske nämnas att denna också är pensionär) Han var i vilket fall som helst mycket faschinerad.
Det bästa var nog ändå när ännu en granne tyckte att det var en söt flicka som hade flyttat in. Det gjorde min dag.
Nog skrivet om min hiss funderingar nu!

Idag hände det föresten någonting häftigt! Jag (JAG) steg upp klockan 7 i morse!! Jag vet inte när jag senast skulle ha gjort det. Lite credits till mej för det! Att jag har varit pigg idag kan jag dock inte påstå. Det tär nog på krafterna att stiga upp så omänskliga tider. Detta resulterade i en av mina super powernaps på nästan 4 timmar. Är jag trött nu? Skulle inte tro det!


Kommentarer
Satu

Hahah, du har kanske bästa pensionärerna i ditt hus!

2011-02-04 @ 08:18:14
URL: http://Www.satu.papper.fi
malin

joo haha, man kan ju inget annat än att älska dom! :D

2011-02-05 @ 00:31:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0