the time of my life

Jag tror alla ibland har moments då man känner sig riktigt dum. Det gjorde i alla fall jag imorse. Jag ringde till Satu och frågade vad klockan är. Nu tror ni säkert att jag inte äger några klockor men det gör jag visst, det var bara det att ingen funkade och jag behövde veta vad klockan var. Eftersom både min dator och telofon har gått sönder så har jag reservdator och reservtelefon. Jag bara antog att datorn visade rätt tid och ställde in telfon efter det. Klockan som jag har brevid sängen hade stannat. Så när jag satte mej i bilen i morse och skulle iväg till jobbet märkte jag att klockan där visade något helt annat. Jag blev lite halft panikslagen för att jag inte hade någon aning om vad klockan egentligen var. Det resulterade i ett samtal till Satu: "Hej, hörduu vad är klockan?"

Jag kom att tänka på hur beroende vi är av tiden. Att vi hela tiden måste veta vad klockan är och att allt som vi gör går enligt klockan. Hur klarade folk sej förr i tiden då man inte visste tiden exakt på minuten.
Jag antar att det inte var lika stressigt och inga minutscheman då. Människor skulle i dagens läge få panik om man skulle stänga av klockan helt och hållet för en dag. Bara för att mina klockar gick ungefär ungefär en halv timme fel höll ju jag på att få panik.
Nåjaa, jag hann i alla fall till jobbet i tid!


Det blir nog inget ordentligt midsommarfirande för mej iår. Jag får fira på jobbet iställe. Kanske lika bra det för förra året slutade inte riktigt bra!

2 bilder från förra årets midsommar:





Trevlig midsommar på er gott folk!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0