helt fantastiskt

Ted Forsströms egen påhittade ord är helt fantastiska. Varje morgon kommer han med nya ord i succemorgon på radio extrem. Mina favoritord är dessa:

Orangutango. En specifik form av dans där män med en viss promillehalt i blodet dansar tillsammans. 

Paraplyttipanna. Den mat man tillreder av det som råkar finnas i kylskåpet när det regnar så mycket att man inte vill fara till butiken

Smskimå. En person som klarar av att skriva sms utan vantar fast det är kallt.

Toblerånad. Den känsla man upplever efter man insett att den dyra karkkin man just köpt mest består av förpackning.

Han är helt genialisk! Speciellt det sista ordet, så jävla bra!


Jag införskaffade ett par nya solglasögon idag. Jag har redan i vår lyckats förstöra 2 par! Jag vet inte hur jag lyckas, men tydligen är det omöjligt för mej att inte söndra dom.
Det är något konstigt med solglasögon och telefoner. Vi går liksom inte ihop dom och jag. Jag behöver nästan bara titta på dom så går de sönder!? Konstigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0