just another day

Idag hände det för första gången på många många år: Jag kom hem från frissan utan att vilja sätta mej ner och börja böla. För en gångs skull kändes det helt okej att mitt hår var avkapat. Nu ska ni inte tro att jag är överlycklig över att ett antal centimeter av mitt hår är borta, men det känns faktist helt överkomligt.
Jag har alltid hatat att gå till frissan, jag vet egentligen inte varför men jag har nog en svag slänga av frissafobi. Jag tycker int alls om att komma hem och se i spegeln att mitt hår har blivit kortare.
Så idag när jag kom hem insåg jag att det faktist inte var så jätte stor skillnad. Någon som inte ser mej i princip varje dag skulle nog inte ens märka det. Ett lyckat frissabesök altså!
Jag skulle nog aldrig klara av att klippa håret i en kort frisyr. Det skulle bara inte gå.
NU inser jag ju att det är egentligen bara är ett av mina töntiga i-lands problem igen. Men jag kan inte göra något åt saken.

En annan bra sak hände också idag. Jag fick tillbaka min laptop. Äntligen blir jag av med den där stora hemska stationära datorn som låter som en gräsklippare. Jag har nu fått tillbaka det utrymme som det där enorma fanskapet tog upp. Dessutom starta datorn nu direkt, jag behöver inte sitta och vänta i en halv evighet för att kunna börja använda den. Tummen upp


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0